Notice: Undefined variable: a in /home/kamtoo/domains/kamtool.ir/public_html/wp-load.php on line 18

Notice: Undefined variable: a in /home/kamtoo/domains/kamtool.ir/public_html/wp-load.php on line 26
تبلیغات بنری چیست؟ - مزایا و معایب تبلیغات بنری - انواع تبلیغات هنری - کم طول

تبلیغات بنری چیست؟ مزایا و معایب آن

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری (Banner Ads) شامل یک تصویر با فرمت (png / jpg / gif) یا یک محتوای چند رسانه‌ای میباشد. هدف از ایجاد تبلیغات بنری آگاه کردن مخاطب از برند شما، افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت و برندینگ است. با قرار گرفتن تبلیغات بنری در سایت‌های دیگر، کاربر بر روی آن کلیک کرده و به سایت شما هدایت میشود. بنابراین تبلیغات بنری یکی از ده روش‌های برتر تبلیغات اینترنتی محسوب میشود.

تبلیغات بنری به شکل چهارگوش و مستطیل شکل میباشد. همانطور که گفته شد این نوع تبلیغات هم به صورت گیف و هم به صورت ثابت وجود دارد. قطعا بنرهایی که متحرک هستند تعامل بیشتری با کاربر ایجاد کرده و تاثیرات بیشتری میگذارد.

فهرست مطالب

تبلیغات بنری

تاریخچه تبلیغات بنری

اولین بنر در سال 1994 در سایت hotwired قرار گرفت. سپس با مرور زمان صاحبان کسب و کار تصمیم گرفتند تا از روش تبلیغات بنری استفاده کنند. بنابراین به روش‌های گوناگونی برای ایجاد تبلیغات بنری دست پیدا کردند. تقریبا پنج سال بعد از آن سایت ToGo برای اولین بار سیستم مزایده ایجاد کرد تا هر تبلیغ دهنده‌ای که پول بیشتری میدهد در اولویت قرار بگیرد.

انواع تبلیغات بنری

Rich media ads .1:

این مدل از تبلیغات از تعاملات کمتری برخودار است. زیرا به صورت اتفاقی در صفحه ظاهر میشود و تا زمانی که اشاره گر موس بر روی آن نرود، حرکت نمیکند.

2. Overlays:

بنرها در بالای صفحه وب سایت قرار میگیرد. با کلیک کردن بر روی آن بسته میشود.

3. Interstitials:

این سبک از تبلیغات قبل از لود شدن صفحه مورد نظر آشکار میشود.

اهمیت تبلیغات بنری چیست؟

همانطور که میدانید درآمدی که از تبلیغات دیجیتالی کسب میشود، رو به افزایش است. تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات سنتی از مزایای زیادی برخودار است. یکی از مزایای آن، ارزیابی اثر بخش بودن تبلیغات است. شما به راحتی میتوانید بفهمید که تبلیغات شما تا در چه حد موثر بوده است. معیار اصلی اثربخش بودن تبلیغات بنری، نرخ کلیک است.

بیشتر بدانید: چند ابزار محبوب برای سئو

تعداد کاربرانی که روی تبلیغ کلیک کرده را  بر تعداد دفعات نمایش آگهی تقسیم کرده تا نرخ کلیک محسابه شود. برای مثال نرخ کلیک تبلیغات بنری شما 4% است. یعنی پس از به نمایش گذاشتن 100 بنر، 4 بار روی بنر کلیک شده است.

اندازه بنری که طراحی میکنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید از اندازه استاندارد استفاده کنید تا تبلیغ اثر بخشی زیادی داشته باشد. فرض کنید در حال خواندن مطلبی در وب سایت هستید که در کنار صفحه تبلیغات زیادی وجود دارد. این حجم از تبلیغات برای مخاطب آزار دهنده است و حتی میتواند آن را از خواندن ادامه مطلب پشیمان کند. همانطور که تبلیغات بنری کمک زیادی به شناخته شدن برند شما میکند، میتواند برند را به نابودی بکشاند.

اهمیت دادن به مخاطب

بنری که طراحی میکنید باید مخاطب پسند باشد. به رنگ، سایز و محتوای آن اهمیت زیادی قائل شوید تا در ذهن مخاطب بماند. به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بنری نمیتواند همه محصولات یا خدمات شما را به مخاطب معرفی کند. بنابراین باید بنر را نوعی قلاب در نظر بگیرید که مخاطب را نسبت به محصولات یا خدمات کنجکاو کند.

 

تبلیغات بنری چیست

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

ظاهر گرافیکی بنر برای مخاطب جذابیت زیادی دارد و در ذهن مخاطب نیز ماندگار میشود. برند کسب و کار با این روش از تبلیغات شناخته میشود. حتی اگر کاربر بر روی بنر کلیک نکند هم میتواند برند یا محصولات شما را به یاد بسپارد. همانطور که در مطالب بالاتر ذکر شد، ارزیابی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات بنری محسوب میشود. زیرا میتوان تعداد کلیک، ترافیک وب سایت، نرخ تبدیل به فروش و … را مورد بررسی قرار دارد. در صورت وجود مشکل نیز میتوان آن را اصلاح کرد.

این نوع تبلیغات نسبت به بیلبوردهای شهر از هزینه کمتری برخودار هستند. به همین علت اکثر کسب و کارها برای اینکه پول کمتری صرف کنند از تبلیغات بنری استفاده میکنند. زیرا هزینه‌هایی مانند چاپ بنر، نصب و اجاره بیلبورد شهری وجود ندارد.

افرادی که در محدوده جغرافیایی شما نیستند هم میتوانند با کار و کسب شما آشنا بشوند. زیرا تبلیغات بنری محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نیست. همچنین میتوانید لینک صفحه لندینگ را در بنر قرار دهید تا در سئوی شما تاثیر زیادی داشته باشد.

معایب تبلیغات بنری چیست؟

یکی از رایج‌ترین معایب تبلیغات بنری، استفاده مخاطب از نرم افزارهای ضد تبلیغات است. در این صورت تبلیغات به مخاطب نمایش داده نمیشود. برای مثال گوگل کروم افزونه‌ای به نام AdBlock دارد که اجازه نمایش تبلیغات را نمیدهد.

اگر انتشار دهنده بنر از برخی قواعدها پیروی نکند، بازخورد خوبی دریافت نمیکند. بنابراین اگر میخواهید بنر تبلیغاتی طراحی کنید حتما برخی نکات را رعایت کنید. یکی دیگر از معایب تبلیغات بنری، سایتی است که بنر شما در آن قرار دارد. اگر این سایت بنرهای زیادی داشته باشد برای مخاطب آزاردهنده است و نمیتواند مخاطب را جذب کند.

بهینه سازی استراتژی تبلیغات بنری

اولین قدم، طراحی بنرهای جذاب است که شامل تصاویر با کیفیت با متن‌های قوی میباشد. زیرا مخاطب جذب بنرهایی میشوند که ظاهر زیبایی دارند. از ابزارهای تحلیل استفاده کرده تا بدانید بنر شما چقدر مخاطب پسند بوده است که بتوانید مشکلات موجود را اصلاح کنید. المان‌های پویا از مهم‌ترین معیارهای بهینه سازی بنر تبلیغات محسوب میشود. المان‌های پویا شامل  تصاویر متحرک، ویدئوها و تغییرات زمان‌بندی در بنرها است. بنر خود را به وب سایت‌ها و پلتفرم‌های که ترافیک بالایی دارند قرار دهید تا مخاطبان زیادی جذب کنید.

مقالات دیگر