Notice: Undefined variable: a in /home/kamtoo/domains/kamtool.ir/public_html/wp-load.php on line 18

Notice: Undefined variable: a in /home/kamtoo/domains/kamtool.ir/public_html/wp-load.php on line 26
ریتارگتینگ چیست - کار با ریتارگتینگ چگونه است؟ - مزایای استفاده از ریتارگتینگ - کم طول

ریتارگتینگ چیست؟

تقریبا بیشتر از 90 درصد مخاطبان پس از اینکه وارد سایت شما میشوند اقدام به خرید نمیکنند. ممکن است مخاطب محصول مورد نظر خود را پیدا نکرده یا نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. در این زمان ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد به کمک شما میاید تا بتوانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید. با ما همراه باشید تا بدانیم ریتارگتینگ چیست و چه مزایایی دارد.

ریتارگتینگ (Retargeting) چیست؟

ریتارگتینگ نوعی کمپین تبلیغاتی محسوب میشود که این امکان را به شما میدهد تا برای مخاطبانی که در گذشته از سایت شما بازدید کرده ولی خریدی نکرده است، تبلیغات هدفمند ایجاد کنید. قطعا مخاطب بدون شناخت و آگاهی از برند شما اقدام به خرید نمیکنند. به همین علت یک قانون بازاریابی وجود دارد که از صاحبان کسب و کار میخواهند تا حداقل 7 بار پیام یا خدماتشان را به مردم معرفی کنند. ریتارگتینگ برند را به مردم معرفی کرده و به شما کمک میکند تا به مخاطبانی که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند دست پیدا کنید.

کار با ریتارگتینگ چگونه است؟

ریتارگتینگ فناوری مبتنی بر کوکی محسوب میشود که از کد جاوا اسکریپت تشکیل شده است. از کد جاوا اسکریپت برای پیگیری مخاطب در سایت استفاده میشود. برای این کار میبایست یک کد کوچک و ساده را در سایت قرار دهید. این کد برای دیگران قابل مشاهده نیست و همچنین عملکرد وب سایت را مختل نمیکند. زمانی که یک بازدید کننده به سایت شما مراجعه میکند، یک کوکی به مرورگر بازدید کننده اضافه شده و در جای مخصوص قرار میگیرد.

این کوکی به شرکت ارائه دهنده ریتارگتینگ این امکان را میدهد تا این نوع کاربران را تشیخص داده تا تبلیغات مورد نظر را به آنها نمایش دهد. همچنین این تبلیغات فقط برای کسانی قابل نمایش است که قبلا از سایت بازدید کرده است.

فهرست مطالب

ریتارگتینگ چیست

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ در چیست؟

در برخی موارد مفاهیم ریمارکتینگ و ریتارگتینگ یکسان میدانند اما تفاوتی بین این دو وجود دارد. همانطور که میدانید ریتارگتینگ نوعی تبلیغ پولی محسوب میشود تا مخاطبانی که از سایت شما بازدید کرده‌اند را دوباره جذب کنند. اما ریمارکتینگ اطلاعات مخاطبان را به دست میاورد تا با استفاده از ایمیل توجه مخاطب را به سایت جلب کند. در واقع هدف این دو یکی است. هر دو مخاطبانی که قبلا وارد سایت شده‌اند ولی خرید نکرده‌اند را پیدا میکنند. اما استراتژی متفاوتی دارد.

مزایای استفاده از ریتارگتینگ چیست؟

1. مشخص کردن هدف: با استفاده از ریتارگتینگ میتوانید گروه هدف را مشخص کنید. برای مثال میتوانید کسانی را مورد نظر قرار دهید که محصول شما را در سبد خرید قرار داده اما اقدام به خرید نهایی نکرده است.

2. شناخت مخاطب از برند کسب و کار: ممکن است تبلیغاتی که انجام داده‌اید، منجر به خرید کاربران از شما نشود. اما باز هم برند شما در ذهن مخاطب باقی میماند. و هر وقت که قصد خرید محصولات داشت به وب سایت شما مراجعه میکند.

3. افزایش نرخ تبدیل: ریتارگتینگ سبب میشود تا مخاطبان وب سایتتان را به مشتری تبدیل کنید. همانطور که گفته شد اکثر مخاطبان بعد از ورود به سایت اقدام به خرید نمیکنند.

تفاوت ریتارگتینگ با تبلیغات بنری آنلاین

برای اینکه تبلیغات بنری ایجاد کنید، گروه خاصی از مخاطب را زیر نظر قرار نمیدهید. بلکه تمامی افراد میتوانند بنر شما را ببیند و از وجود برند شما آگاه شوند. با استفاده از تبلیغات بنری میتوانید اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید. اما ریمارکتینگ فقط برای گروه خاصی از مخاطب است. مثلا این تبلیغات فقط برای کسانی قابل مشاهده است که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند.

اگر نمیدانید تبلیغات بنری چیست حتما مقاله تبلیغات بنری را مطاله فرمایید.

چگونه از ریتارگتینگ استفاده کنیم؟

در ابتدا سعی کنید بازدید کنندگان را به چندین گروه دسته بندی کنید. با تنظیماتی که وجود دارد میتوانید کسانی که از صفحه اصلی، صفحه محصولات و سایر خدمات بازدید کرده‌اند را در گروه‌های مختلف قرار دهید. در آخر تبلیغات را با توجه به همین گروه‌ها ایجاد کنید. استفاده از تبلیغات بنری نیز تاثیر زیادی دارد. در صورتی که تبلیغات بنری شامل تبلیغات متنی و تصویری باشد. کد ریتارگتینگ را در تمامی صفحات وب سایت خود قرار دهید تا بتوانید تمام بازدید کنندگان را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید برای بازدید کنندگانی که در گروه‌های مختلف قرار دارند، تبلیغات جداگانه طراحی کنید. به این منظور برای هر گروه یا بازدید کننده یک تبلیغ ایجاد کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از دکمه CTA یا همان CALL TO ACTION است. اکثر کسانی که ریتارگتینگ موفق داشته‌اند، استفاده از CTA را توصیه میکنند. برای مثال اگر سایت فروشگاهی دارید، میتوانید برای کسانی که محصولاتی به سبد خریدشان اضافه کرده‌اند، تخفیفاتی قائل شوید. در آخر با اضافه کردن دکمه CTA مخاطب را به خرید تشویق کنید. انتخاب بازه زمانی برای ریتارگتینگ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بازه زمانی برای هر محصول ممکن است فرق داشته باشد.

برای مثال کاربرانی که به دنبال خرید بلیط کنسرت هستند را باید از همان روز تا یکی دو روز قبل از شروع کنسرت ریتارگت کرد. تنظیم کردن کمپین نیز یکی دیگر از مواردی است که باید با آن توجه داشته باشید. مثلا تنظیمات زبان، موقعیت جغرافیایی، جنسیت مخاطب، میزان نمایش در هر سایت، انتخاب دستگاه مورد استفاده کاربر تبلت، موبایل و … را میتوانید تنظیم کنید. اگر از پلتفرم گوگل ادز استفاده میکنید، تنظیمات در بخش Optimize settings قرار دارد. ممکن است در سایر پلتفرم‌ها متفاوت باشد.

مقالات دیگر